Jeden z ciekawszych szlaków do schroniska na Hali Boraczej. Długą drogę wzdłuż domów można sobie skrócić podjeżdżając asfaltową drogą pod sam las. Schronisko PTTK na Hali Boraczej położone jest w niezwykle malowniczej okolicy i serwuje najepsze jagodzianki w Beskidzie Żywieckim. Chociaż są i tacy, którzy twierdzą, że najlepsze jagodzianki piecze się w schronisku na Hali Rysiance. Najlepiej odwiedzić oba miejsca, spróbować i samemu wyrobić sobie opinię.

Informacje o trasie:

• Długość trasy: 7,2 km (w jedną stronę)
  • Czas wyjścia: 2,30 h
  • Czas zejścia: 1,50 h
  • Podejścia: 434 m
  • Zejścia:  37 m
  • Kolor szlaku: zielony
  • Podłoże: od stacji PKP przez pierwsze 3,5 km idziemy asfaltem, wzdłuż domów (ulicą Turystyczną), następnie wchodzimy w górski, dość wąski szlak; po wejściu do lasu należy uważnie śledzić, gdzie skręca szlak – w pewnym momencie dość szeroka droga pnie się w górę, natomiast sam szlak skręca w prawo – łatwo się tam zgubić
  • Dojazd do szlaku: szlak zaczyna się przy stacji PKP Milówka; do Milówki kursuje komunikacja podmiejska oraz pociągi z np Bielska-Białej. Zmotoryzowani mogą podjechać dalej szlakiem – ulicą Turystyczną – i zapytać miejscowych o możliwość zostawienia samochodu na ich podwórku lub zaparkować pod szlakiem.

Trasy na weekend, górskie szlaki, alerty pogodowe – więcej o górach na naszym profilu na Facebook!

Charakterystyka:

• Pierwsze pół szlaku idziemy alsfaltową drogą wzdłuż domów, następnie skręcamy w dość gęsty las
  • Gdy aslfalt przechodzi w górski szlak, znajdziemy ławkę dla  – później na szlaku próżno szukać udogodnień dla turystów
  • Hala Boracza w weekendy jest mocno oblegana przez turystów, serwuje doskonałą domowę kuchnię; zostających na noc o poranku budzi zapach świeżo pieczonych jagodzianek; więcej na temat schroniska przeczytasz tutaj
  • Ze schroniska PTTK na Hali Boraczej można iść dalej na Redykalny Wierch, Halę Lipowską, Rysiankę czy Halę Miziową i Pilsko

Mapa i profil trasy:

Pierwsza część szlaku prowadzi asfaltową drogą: